Brev:
Variation i kosten
23. april 2014
Alder:
6 mdr.
Variation i kosten
Hej Helen,
Mine tvillingedrenge er nu 6 måneder.
Jeg ammer og giver tilskud med mme. Vi begyndte på skemad da de var 4 mdr. Til frokost får de grød, eftermiddag lidt frugtmos og aften kartoffelmos med lidt sød kartoffel, pastinak og/eller gulerod. De er også glade for ren kartoffelmos. Begge spiser rigtig fint. Den ene har dog haft en periode hvor han ikke ville spise. Far hjalp ham over den ved at lade ham spise foran spejlet, og nu spiser han fint ved bordet.
Mit spørgsmål er:
Når de nu er 6 mdr kan vi begynde at variere deres måltider mere. Men hvor meget må vi fx variere i løbet af en uge? Må de få forskellig aftensmad hver dag? Kunne du evt give et forslag til variation af måltider gennem en uge, baseret på opskrifter i din bog Børn & Mad?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Louise